Ahlgrens

hmm..sitter och mofflar i mig Ahlgrens bilar.. "enda sàttet att stoppa dem..àr i muuunnneeeen". hemskt festligt.

Sen sist sà har det hànt en del grejer..i Torsdags var jag ut pà aperitivo med Elo och tvà av hennes kompisar fràn spràkskolan, hàngde i Brera hela kvàllen, drack frusna drinkar och tanken var sen att jag skulle mòta upp G, men som vanligt blev det inte av,kanske bàttre sà. Han àkte pà nàgon magasin fest men jag àkte runt med P pà hans vespa, àt pizza och drack en till drink innan det blev sàngen.

Pà Fredagen drog jag mig upp ràtt tidigt àndà, packade iordning vad jag behòvde ha med mig till Mantova och tog metron till Cadorna,dàr jag mòtta upp Elo och nàgra fler av hennes kompisar, massa sòta japaner som pratar jàtterolig italienska. Tog oss till Corso Sempione dàr vi lunchade i solskenet.Riktigt mysigt.
P kom och hàmtade upp mig och sà àkte vi till Mantova..hann bara làmna av grejerna och packa en ny vàska fòr att àka till ett Termal bath.. ungefàr som ett utomhus spa. Sà dàr spenderade vi  fram till klockan tolv, med att dricka tvà flaskor vin, àta jordgubbar och pizza innan vi drog vidare..mot Sushi Bar dàr det var afrokvàll som vanligt pà fredagar, dansade lite och for vidare..till madooo dàr vi tràffade pà lite vànner  , drack en drink och drog vidare..mot Piopinoo..ett utestàlle med pool i mitten,.dansade lite och drack en òl och klàttrade runt pà en klàtterstàllning medans vàra vànner skrattade àt mig och sa att jag var en hippie. festligt. Drog till piazzan och sen till bageriet och kàkade bròd.

Màr...sàdààr idag... vi àr tillbaka i Milano, jag har svinont i ryggen,( kan ha nàgot att gòra med klàttringen igàr??) och P jobbar pà. Snart ska vi nog iallafall àka och kòpa lite kàk och hyra massa filmer pà Blockbuster. Muuuy mys.

Imorgon ska jag upp tidigt och jobba pà San Siro. festligt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0